3 verschillen tussen een privé en zakelijk e-mailadres
Er bestaat een groot verschil tussen zakelijk en privé e-mailen. Niet alleen is de tone of voice en de inhoud anders, maar vaak is ook het e-mailadres anders. Een zakelijk e-mailadres aanmaken begint bij het kiezen van de juiste domeinnaam. Bij een privé e-mailadres kun je wat creatiever zijn en jezelf de vrijheid geven een domeinnaam uit te kiezen die wellicht niet direct laat zien wie je bent. Bij een zakelijk e-mailadres is het juist belangrijk dat het meteen duidelijk is waar het voor staat. Het goed communiceren van de bedrijfsnaam is dan ook een belangrijk aandachtspunt wanneer je een zakelijk e-mailadres gaat aanmaken.
Verschil 1: professionele uitstraling
Uiteraard heb je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis aanbieder voor je bedrijfsmail. Al bestaat bij een gratis zakelijk e-mailadres doorgaans niet de mogelijkheid om een eigen e-maildomeinnaam uit te kiezen. De naam van de gratis aanbieder is meestal onderdeel van het e-mailadres, ook bij een zakelijk mailadres.
Het sturen van e-mails voor zakelijke doeleinden vraagt om professionaliteit en een e-mailadres dat het bedrijf vertegenwoordigt, zonder hierbij reclame te maken voor de gratis e-mailhosting. Vandaar dat STRATO je de mogelijkheid biedt een reclamevrij zakelijk e-mailadres aan te maken dat geheel naar eigen wens samen te stellen is en kan bestaan uit een .nl of .com extensie.
Verschil 2: e-mail handtekening
Een ander verschil tussen een privé en een zakelijk e-mailadres is de e-mailhandtekening . De e-mailhandtekening wordt automatisch onderaan de e-mail toegevoegd. Meestal beschikt de e-mailhandtekening van een zakelijk e-mailadres over een logo van het bedrijf met de contactgegevens. Met STRATO Webmail kun je één of meerdere e-mailhandtekeningen vastleggen en toevoegen wanneer je een bedrijfsmail schrijft. Je kunt ervoor kiezen om automatisch een algemene e-mailhandtekening toe te voegen onderaan elke e-mail, of om per e-mail een handtekening uit te kiezen.
Verschil 3: out of office melding
Een laatste verschil tussen een privé en een zakelijk e-mailadres is de out of office functie. Deze functie stel je in wanneer je een tijd niet in de gelegenheid bent om e-mails te beantwoorden. De persoon die een e-mail naar je stuurt, krijgt dan een automatische notificatie met het bericht dat je afwezig bent. Natuurlijk kun je deze functie ook privé gebruiken, maar vooral voor een zakelijk e-mailadres is het aanmaken van een out of office melding een gebruikelijke en nette wijze om je afwezigheid te communiceren.
Met de STRATO oplossingen voor bedrijfsmail voeg je eenvoudig een out of office bericht toe. Door de begin- en einddatum van afwezigheid in te voeren, stopt de out of office melding automatisch weer na de aangegeven einddatum.