De klassieke scanner heeft zijn beste tijd gehad. Of het nu gaat om kassabonnetjes, rekeningen, brieven of contracten: met HiDrive kun je al deze documenten nu heel makkelijk met je smartphone inscannen en direct als pdf-document in de cloud opslaan.
Verzamel jij nog al je kassabonnetjes in een oude schoenendoos? Bewaar je belangrijke brieven in een ordner? Misschien wordt het dan toch eens tijd om je gegevens te digitaliseren. Beschik je al over HiDrive, dan heb je verder alleen nog een smartphone of tablet nodig en de app voor iOS of Android.
De nieuwe scanfunctie is bij de gratis HiDrive app inbegrepen, je hoeft deze enkel te updaten. Zodra de nieuwste versie van de app is geïnstalleerd, kun je de documentenscanner gebruiken. Als je vervolgens in HiDrive het menu opent, verschijnt het nieuwe menupunt ‘Document scannen’:
Pdf-documenten met hoge resolutie en automatische tekstherkenning
Zodra je de scanfunctie hebt uitgekozen, gaat de camera van je smartphone of tablet aan. Hiervoor moet je HiDrive wel toegang tot je camera geven. Als je nu je camera boven een document plaatst, herkent de app deze meteen en maakt er een scan van. Hierna kun je de gemaakte scan nog aanpassen, draaien, qua kleur veranderen of omzetten in een document met meerdere pagina’s. Het eindresultaat sla je op als pdf-document in een HiDrive map naar keuze. De ingebouwde OCR-tekstherkenning (Optical Character Recognition) zorgt ervoor dat de smartphone-scan wordt omgezet in een pdf-document, waarin je de tekst kunt selecteren.
Je kunt je documenten scannen en vervolgens bewerken.
Je hebt nog geen HiDrive?
Kijk eens naar onze HiDrive aanbiedingen, waaronder HiDrive met 1 TB cloud opslag inclusief protocollen. De nieuwe scanfunctie is inbegrepen bij de gratis HiDrive app.
Dick S zei op
Jammer dat de app geen vingerherkenning heeft en de laadtijd van foto’s iets te traag is.
Een oplossing om te schakelen naar verschillende accounts (een privé en een voor mijn vrijwilligerswerk bij een vereniging) zou zeer welkom zijn.
Verder al vele jaren een tevreden klant.
Jorrit van der Heide zei op
Beste Dick,
Bedankt voor je feedback. Ik heb jouw inbreng aan ons HiDrive-team doorgegeven. Zulke feedback is waardevol voor ons, omdat we alleen door constant naar de ervaringen van onze klanten te luisteren, daadwerkelijk verbeteringen zoals inloggen met touch ID kunnen aanbrengen in het product. Ons ontwikkelingsteam blijft dan ook werken aan nieuwe features.
Om te schakelen tussen verschillende accounts zou je overigens gebruikers kunnen toevoegen. Zo’n gebruiker beschikt dan weer over een eigen privémap, zodat je verschillende zaken van elkaar gescheiden
kunt houden.
Hartelijke groet,
Jorrit van der Heide
Jan zei op
Heb de laatste versie van de App geïnstalleerd en die werkt prima, maar geen menu, en dus ook geen scanner optie gezien?!
Ruud van der Zalm zei op
Hallo Jan,
Als je naar een map in je HiDrive gaat (met bijvoorbeeld foto’s), zie je rechtsbovenin drie stipjes. Dit is het menu en als je hier op klikt, zie je meteen de optie ‘Document scannen’.
Hopelijk gaat nu lukken!
Vriendelijke groet,
Ruud