Oktober markeert het begin van de belangrijkste verkooptijd van het jaar, waarbij Black Friday en Cyber Monday twee hoogtepunten vormen. Ter voorbereiding vatten we in dit blog de nieuwste functies in de webshop voor je samen.
Automatisch laden van producten op categoriepagina’s
Het optimaliseren van de koopervaring begint vaak met de kleinste details. Om het jouw klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken om je producten te bekijken, hoeven ze nu nog maar één keer op de knop Meer weergeven te drukken. Daardoor kunnen klanten nu met slechts één klik alle producten in een categorie zien. Extra producten worden dan automatisch geladen. De gebruikerservaring en conversion rate kunnen daardoor aanzienlijk worden verbeterd, vooral als je een breed en divers productassortiment hebt.
Scroll-animaties voor inhoudselementen
Met de nieuwe scroll-animaties kun je zonder veel gedoe dynamische en boeiende inhoud creëren. Dit betekent dat je met de elementen van je website kunt spelen en ze extra kunt laten opvallen. Zo trek je de aandacht en maak je de gebruikerservaring interactiever.
Hoe werkt het?
Animaties voeg je direct toe in de editor van je shop. Hier selecteer je de gewenste pagina en het inhoudselement dat moet worden geanimeerd. De animatie kun je aan de rechterkant van de actiebanner selecteren. Er zijn verschillende animatietypes waaruit je kunt kiezen, zoals een fade-in van links of van onderaf.
Nieuwe menutypen voor kopteksten
Ongeacht het ontwerpsjabloon kun je individueel bepalen hoe je menu zich in de header moet gedragen. Het nieuwe trapsgewijze menu en het megamenu bieden verschillende manieren om subcategorieën en pagina’s te presenteren. Deze vernieuwing is vooral van voordeel als je veel subpagina’s en een uitgebreid productassortiment hebt. Zo houd je de navigatie van je shop overzichtelijk.
Je kunt de nieuwe menutypes selecteren in de editor. Door op het pictogram Header in de menubalk onderin te klikken, kun je het gewenste menutype selecteren:
Achtergrond met kleurovergang voor inhoudselementen
Dankzij de nieuwe kleurfunctie kun je je website nu nog individueler en aantrekkelijker maken. Met de variabele kleurverlopen kun je twee of drie kleuren naar keuze gebruiken en zo elk gedeelte van je winkel individueel accentueren.
Je kunt de kleurverlopen voor alle inhoudselementen instellen in de editor. Klik in de editor op een inhoudselement en selecteer het verfemmer-pictogram. Hier kun je een passend kleurverloop creëren.
Synchroniseer producten met Facebook Shop en Instagram
Ben je actief op Facebook en Instagram? Met de nieuwe functie kunnen producten eenvoudig worden gesynchroniseerd met je Meta Business Account. Dit is met name praktisch voor het promoten van producten op Instagram en het vergroten van de aankoopkans door middel van het taggen van je producten in afbeeldingen. Je klanten worden op deze manier rechtstreeks naar je webshop geleid.
Hoe werkt het?
Om producttags te maken, moet je eerst je producten exporteren naar Instagram en Facebook. In het hoofdmenu onder het tabblad Marketing vind je het item Instagram & Facebook. Hier kun je jouw productcatalogus met één klik via de Meta Pixel of een eenvoudige datafeed naar je social mediaprofiel exporteren. Gedetailleerde instructies vind je direct in het administratiegedeelte. Na de succesvolle export kun je via je account eenvoudig de producttags voor je volgende berichten selecteren.
Mis je functies? Deel je feedback in de commentaren. Over nieuwe features houden we je zoals altijd op de hoogte via ons blog.
Je kunt pas een reactie plaatsen nadat je ons privacybeleid en cookies hebt geaccepteerd. Om privacyredenen mogen wij jouw persoonsgegevens anders niet verwerken.
Klik onderaan de pagina op de blauwe button OK. Nadat je de pagina opnieuw hebt geladen, kun je een reactie achterlaten.