Hoe kan ik mijn btw-nummer, adresgegevens of bedrijfsnaam in mijn klantgegevens wijzigen?
Je bent een zakelijke klant en hebt bericht van STRATO gekregen dat:
- je btw-nummer niet correct is of ontbreekt
- de bij ons opgeslagen gegevens niet overeenkomen met de gegevens zoals die bij de Belastingdienst bekend zijn.
STRATO kan je vrijstellen van btw indien je adresgegevens en btw-nummer, zoals je die bij ons hebt opgegeven, overeenkomen met je btw-gegevens bij de (Europese) Belastingdienst. Deze gegevens worden regelmatig gecontroleerd. Indien er iets niet meer up-to-date is, bijvoorbeeld omdat je bedrijf een nieuw adres heeft, moeten je klantgegevens worden aangepast.
Zo controleer je of je btw-nummer geldig is en welke bedrijfnaam en adresgegevens hieraan gekoppeld zijn
Ga hiervoor naar de volgende website van de Europese Commissie: https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/#/vat-validation
Kies Nederland als Lidstaat en vul het btw-nummer van je bedrijf in. Klik dan op Verificatie om de controle te starten.
Als het btw-nummer is vrijgesteld voor handel in het buitenland, volgt een bevestiging met een overzicht van de geregistreerde gegevens:
Je klantgegevens wijzigen
Je kunt in je klantenlogin onder Klantgegevens wijzigen de meeste gegevens zelf aanpassen. Alleen de naam van de contactpersoon en de bedrijfsnaam kunnen hier niet worden aangepast.
Als je deze gegevens aan moet passen, gebruik dan het formulier voor het op een andere naam zetten van een contract. Je vindt dit formulier in je klantenlogin onder Contract wijzigen.
Meer informatie over deze regeling vind je op de website van de Europese Commissie:
https://taxation-customs.ec.europa.eu/taxation-1/tax-co-operation-and-control_en
Neem ook contact op met ons service-team als je al een factuur inclusief btw gekregen hebt. Wij zullen dan na verificatie van de gegevens de factuur corrigeren.