Je e-mail is verstuurd.

Hoe kan ik mijn pakket up- of downgraden en waar moet ik op letten?

Ben je op zoek naar meer features of is je huidige pakket te groot of juist te klein? Bij STRATO kun je op elk moment overstappen naar een ander pakket. Dit geldt voor zowel upgrades als downgrades.
In bijna alle productgroepen kun je op ieder moment wisselen naar een kleiner pakket. Het gaat hier om de productgroepen Hosting, Sitebuilder, Webshop, HiDrive en Mail. Servercontracten zijn hiervan uitgesloten.

In dit artikel laten we zien hoe je je pakket (webhosting, Sitebuilder, webshop of HiDrive) kunt wijzigen en waar je rekening mee moet houden. 
Inhoudsopgave Inhoudsopgave

Mocht je na het lezen van dit artikel nog vragen hebben, raden we je aan het volgende blogartikel te lezen: https://www.strato.nl/blog/van-pakket-wisselen/

Hoe kun je je pakket upgraden?

Met een upgrade zorg je ervoor dat je bestaande pakket wordt ingeruild voor een pakket met meer features. Ook is het mogelijk je bestaande product te vervangen door een ander product. We laten je stap voor stap zien hoe het doorvoeren van een upgrade werkt.

Om te beginnen log je in de klantenlogin in. Selecteer in het gewenste pakket de optie Pakketupgrade.

1 
Op de volgende pagina worden de productcategorieën en producten die in aanmerking komen voor een upgrade getoond.
2
Selecteer vervolgens het gewenste pakket. Nu worden de features van het bestaande pakket en het nieuwe pakket naast elkaar weergegeven. Als je op alles weergeven klikt, zie je de complete lijst met features.

Nadat je de kenmerken van beide pakketten met elkaar hebt vergeleken, klik je op Verder met dit pakket.
3 

Op de volgende pagina staan de details over de upgrade samengevat onder elkaar. Je kunt zien wat het nieuwe pakket maandelijks kost en wanneer de upgrade wordt doorgevoerd.

Als alle gegevens kloppen, vink je de algemene voorwaarden aan en klik je op Upgraden met betalingsverplichting. Houd er rekening mee dat na de upgrade de voorwaarden van het nieuwe pakket van toepassing zijn.

4

Hoe kun je je pakket downgraden?

Je kunt bij STRATO op ieder moment wisselen naar een kleiner pakket. Deze zogenaamde downgrade is gratis. Afhankelijk van het gekozen pakket zijn er verschillen in de uitvoering van de pakketwijziging.

Om een downgrade door te voeren, log je in de klantenlogin in. Klik op Je contract, hierna op Contract beheren en vervolgens op Pakket downgraden. Of klik aan de linkerkant op Je contract > Pakket downgraden.

Pakket downgraden

Je ziet nu een overzicht van jouw pakketten. Selecteer hier het pakket dat je wilt downgraden.

Downgrade-Pakket selecteren

Nu kies je je nieuwe pakket. Om een idee te krijgen hoe de features van het huidige pakket zich verhouden tot het nieuwe pakket, klik je op Alles weergeven. Vervolgens bepaal je of de downgrade per direct moet worden doorgevoerd of juist aan het einde van de contractperiode. Klik vervolgens op Verder met dit pakket.

7

Op de volgende pagina worden alle gegevens nogmaals als samenvatting getoond. Hier vind je onder meer wanneer de downgrade wordt doorgevoerd en wat het nieuwe pakket kost. Als je deze gegevens zorgvuldig gelezen hebt, vink je de algemene voorwaarden aan. Daarnaast kan de downgrade tot gevolg hebben dat bepaalde opties of features niet langer beschikbaar zijn.

Tot slot voer je je wachtwoord ter bevestiging in en klik je op Bestelling afsluiten. Je nieuwe pakket is in de regel binnen 24 uur beschikbaar.

8 

Zijn er kosten aan een pakketwijziging verbonden?

Een up- of downgrade bij STRATO is in principe gratis. Wij houden uiteraard rekening met vooruitbetaalde bedragen. Heb je voor het oude pakket al facturen vooruitbetaald? Dan wordt de resterende looptijd omgezet in een tegoed.

Een downgrade kun je eenvoudig en zonder kosten zelf in de klantenlogin uitvoeren. Wil je toch dat wij dit voor je uitvoeren? Dan doen we dat natuurlijk graag voor je en rekenen daarvoor dan eenmalig 10 euro administratiekosten.

Wat gebeurt er met mijn domeinen na een pakketwijziging?

Als je je pakket wijzigt, worden de domeinen meegenomen. Je hoeft dus geen domeinen op te zeggen en kunt ze allemaal houden.
Let op: zijn er bij je nieuwe pakket minder domeinen inbegrepen dan bij je huidige pakket? Dan worden deze extra domeinen tegen de huidige standaardprijzen gefactureerd.

Hoe lang duurt het voordat mijn up- of downgrade is doorgevoerd?

Het doorvoeren van een upgrade duurt normaal gesproken een dag. In het geval van een downgrade heb je de mogelijkheid om deze per direct of aan het einde van de contractlooptijd door te voeren.

Zodra de pakketwijziging is voltooid, kun je het nieuwe pakket gebruiken. Wij informeren je per e-mail als de wijziging is doorgevoerd.

In bijna alle productgroepen kun je op ieder moment wisselen naar een kleiner pakket. Het gaat hier om de productgroepen Hosting, Sitebuilder, Webshop, HiDrive en Mail. Servercontracten zijn hiervan uitgesloten.
Heeft dit artikel je geholpen?
Info: ee2c50c9fe24e4ff1eda02b41a6b244e04abfbd2