Zo maak je een e-mailaccount op je iPad aan
In dit artikel wordt beschreven hoe je een e-mailaccount (naam@jedomein.nl) op een Apple iPad aanmaakt en deze met de iOS mailclient Mail kunt gebruiken.
Om e-mails te kunnen versturen vanaf je actieve domein moet je eerst een e-mailadres aanmaken in de klantenlogin van je pakket. In deze handleiding wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen.
Selecteer vervolgens op je iPad het Mail-symbool. Alternatief kun je ook via Instellingen en vervolgens Mail, Contacten, Agenda beginnen. Onder de vooringestelde aanbieders tik je op Anders.
Vul hier de gegevens van je e-mailaccount in.
Naam: Vrij te kiezen naam voor het account
Adres: Je volledige e-mailadres
Wachtwoord: Het wachtwoord voor de e-mailaccount
Beschrijving (optioneel): Hiermee kun je je accounts makkelijker van elkaar onderscheiden
Bevestig de gegevens door op Opslaan te tikken.
Je kunt vervolgens aangeven of je een POP- of IMAP-account wilt aanmaken. IMAP is vooraf ingesteld, meer informatie hierover vind je hier:
Wat is IMAP en hoe kan ik het gebruiken?
Voer de volgende gegevens in:
Server voor inkomende e-mail
Hostnaam: imap.strato.de (voor IMAP) of pop3.strato.de (voor POP)
Gebruikersnaam: Je volledige e-mailadres
Wachtwoord: Het wachtwoord behorend bij je e-mailadres
Server voor uitgaande e-mail
Hostnaam: smtp.strato.de
Gebruikersnaam: Je volledige e-mailadres
Wachtwoord: Het wachtwoord behorend bij je e-mailadres
De als optioneel weergegeven velden Gebruikersnaam en Wachtwoord in het onderdeel Server voor uitgaande mail moeten worden ingevuld.
Hiermee is de inrichting van je e-mailadres afgerond.