Je e-mail is verstuurd.

Zo maak je een e-mailaccount op je iPad aan

In dit artikel wordt beschreven hoe je een e-mailaccount (naam@jedomein.nl) op een Apple iPad aanmaakt en deze met de iOS mailclient Mail kunt gebruiken.

Om e-mails te kunnen versturen vanaf je actieve domein moet je eerst een e-mailadres aanmaken in de klantenlogin van je pakket. In deze handleiding wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen.

Selecteer vervolgens op je iPad het Mail-symbool. Alternatief kun je ook via Instellingen en vervolgens Mail, Contacten, Agenda beginnen. Onder de vooringestelde aanbieders tik je op Anders.

Vul hier de gegevens van je e-mailaccount in.

Naam: Vrij te kiezen naam voor het account
Adres: Je volledige e-mailadres
Wachtwoord: Het wachtwoord voor de e-mailaccount
Beschrijving (optioneel): Hiermee kun je je accounts makkelijker van elkaar onderscheiden

Bevestig de gegevens door op Opslaan te tikken.

Je kunt vervolgens aangeven of je een POP- of IMAP-account wilt aanmaken. IMAP is vooraf ingesteld, meer informatie hierover vind je hier:
Wat is IMAP en hoe kan ik het gebruiken?

Voer de volgende gegevens in:

Server voor inkomende e-mail

Hostnaam: imap.strato.de (voor IMAP) of pop3.strato.de (voor POP)
Gebruikersnaam: Je volledige e-mailadres
Wachtwoord: Het wachtwoord behorend bij je e-mailadres

Server voor uitgaande e-mail

Hostnaam: smtp.strato.de
Gebruikersnaam: Je volledige e-mailadres
Wachtwoord: Het wachtwoord behorend bij je e-mailadres

De als optioneel weergegeven velden Gebruikersnaam en Wachtwoord in het onderdeel Server voor uitgaande mail moeten worden ingevuld.

Hiermee is de inrichting van je e-mailadres afgerond.

Heeft dit artikel je geholpen?
Info: 631af98bd563400c111782717b8e8c5a5e930ba6