Beëindigen van het contract of van losse domeinen
Een contractopzegging van losse domeinen of van een pakket kun je als contractpartner telefonisch, per e-mail of via de klantenlogin doorgeven.
Opzeggen in de klantenlogin
In je klantenlogin kun je de beëindiging van je pakket direct doorvoeren. Ga hiervoor in het menu naar contract wijzigen en kies vervolgens voor contract beëindigen. Selecteer nu het pakket dat je wilt opzeggen en doorloop de stappen. Let erop dat je een contract via de klantenlogin enkel per einde van de huidige looptijd kunt opzeggen. Dient je contract op een ander moment te worden beëindigd, neem dan contact met ons op.
Voor een uitgebreide handleiding voor het doorvoeren van een online opzegging kan je het volgende artikel bekijken.
Opzeggen per e-mail
Je kunt je opzegging ook aan ons doorgeven via het e-mailformulier op deze site. Geef in je bericht zo precies mogelijk aan wat je wilt opzeggen: bijvoorbeeld of je alleen een domein wilt opzeggen of het gehele pakket. Geef ook aan per wanneer je wilt opzeggen, zodat we je aanvraag zo snel en goed mogelijk kunnen behandelen.
Verwijderen bij registry
Wanneer je een domeinnaam opzegt is het noodzakelijk om aan te geven wat er na opzegging met het domein moet gebeuren.
Wil je de domeinnaam in de toekomst nog gebruiken en wellicht naar een andere provider verhuizen? Kies dan bij vervolgproces voor Providerwissel. Het domein wordt dan door STRATO voor verhuizing vrijgegeven.
Wil je het domein niet meer gebruiken? Kies dan voor Verwijderen bij registry. Met deze keuze wordt het domein verwijderd en weer ter registratie vrijgegeven. Wanneer je voor verwijdering kiest ontvangt de domeineigenaar een extra e-mail om dit te bevestigen.
Indien de domeinhouder afwijkt van de contractpartner
De domeinhouder als eigenaar kan het registratiecontract van het domein opzeggen.
Let op: na een opzegging van een domein vóór de afloop van de contractduur van het bijbehorende pakket worden reeds betaalde bedragen niet teruggestort.