Hoe gebruik ik twee-factor-authenticatie voor de STRATO klantenlogin?
Wil je de toegang tot je klantenlogin extra beveiligen tegen onbevoegden? Dan raden we je aan twee-factor-authenticatie in te stellen. In dit artikel lees je hoe je twee-factor-authenticatie activeert.
Stap 1 | Klantenlogin
Ga naar de STRATO klantenlogin met je klantnummer of gebruikersnaam en je klantenwachtwoord. Kies onder Contractgegevens de optie Twee-factor-authenticatie.
Stap 2 | Twee-factor-authenticatie activeren
Gebruik de schuifregelaar om de twee-factor-authenticatie te activeren.
Stap 3 | Authenticator-app downloaden
Voor twee-factor-authenticatie heb je een authenticator-app op je toestel nodig. Zo'n app kun je bijvoorbeeld via één van de getoonde links downloaden.
Voer nu een apparaatnaam in. Met deze naam zie je later eenvoudig welke apparaten je voor de authenticatie hebt ingesteld.
Stap 4 | QR-code scannen
In het volgende venster zie je een QR-code met je individuele key. Open de geïnstalleerde authenticator-app en scan deze QR-code. Er verschijnt dan ook een code op je authenticator-app. Voer die in het onderstaande vak Code in, waarna je Code verifiëren kiest.
Stap 5 | Bevestiging
Is de invoer gelukt? Dan krijg je een e-mail voor de definitieve bevestiging van de instelling. Zodra deze stap is voltooid, is de instelling actief.
Stap 6 | Bevestigingscode invoeren
Vanaf de volgende login vragen we je om je verificatiecode. Kies je mobiele apparaat en open de authenticator-app die je daarop hebt geïnstalleerd. Voer de bevestigingscode van de app in het tekstvak in en kies Bevestigen.