‘Content is king’ – deze profetische uitspraak deed Bill Gates al in 1996, maar is relevanter dan ooit: vanuit SEO-oogpunt gezien is content zelfs een koning met immer toenemende macht. Des te belangrijker dus dat de teksten op jouw site helemaal in orde zijn. Wat heb je hiervoor nodig? Allereerst de juiste keywords. Om die te verkrijgen kun je de Google Zoekwoordplanner gebruiken. Maar als je toch al aan de slag bent met het checken van je rankings is het net zo makkelijk om dit met de keywordtool van STRATO marketingRadar te doen, die bovendien beschikbaar is in rankingCoach en adCoach. Met onze keywordtool bepaal je in een handomdraai welke keywords relevant zijn voor jouw landingspagina’s en wat het bijbehorende zoekvolume is.
Als je content gaat schrijven, is het belangrijk dat je weet wat de correcte zoekwoorden zijn die je moet gebruiken. Je kunt nog zulke goede teksten schrijven, maar als ze niet voor de juiste producten ranken, ben je je doel voorbijgestreefd. Daarom heb je een keywordtool nodig die je laat weten wat het keyword is dat het best bij je product past in combinatie met een zo hoog mogelijk zoekvolume. In marketingRadar vind je een keywordtool die intuïtief is en je goede suggesties geeft voor keywords. Bovendien kun je deze keywords meteen gebruiken voor het optimaliseren van je website of voor het adverteren op Google.
De keywordtool in STRATO marketingRadar maakt jou het leven een stuk makkelijker als je met search engine optimization (SEO), search engine advertising (SEA) of met allebei aan de slag wilt. De tool geeft op basis van je locatie, de concurrentie en het zoekvolume concrete voorstellen voor:
Al deze keywords dienen ertoe de content van jouw site te verbeteren, het bezoekersaantal te laten groeien en zo jouw omzet te verhogen. Om dit een daverend succes te maken, is de keywordtool:
Het mooie aan de keywordtool van STRATO is dat deze verbonden is met zowel rankingCoach als adCoach. Als je in adCoach een advertentie gaat maken voor Google Ads worden vanzelf de relevante keywords voor de automatisch gegenereerde advertenties gebruikt. Dit is een groot voordeel ten opzichte van andere, op zichzelf staande keywordtools.
Tijd om aan de slag te gaan met onze keywordtool, zodat je je website kunt optimaliseren en advertenties kunt maken voor Google. Als je naar het menu-onderdeel Zoekmachines gaat, krijg je meteen opdrachten voor de optimalisatie van je website, waarbij je gebruikmaakt van de keywords die de tool voorstelt.
Een van de opdrachten is zoekwoorden toevoegen aan de meta-title, meta-description en de content van je homepage en aan die van je andere landingpagina’s, ook wel subpagina’s genoemd. Daardoor worden deze pagina’s hoger in Google gepositioneerd en weergegeven bij een specifieke zoekopdracht met dat keyword.
Stel dat jij fitnessapparatuur verkoopt. Dan moet je homepage, inclusief meta-title en meta-description worden geoptimaliseerd met het zoekwoord ‘fitnessapparatuur kopen’. Daarnaast heeft je website waarschijnlijk ook subpagina’s voor specifieke producten als dumbbells en hometrainers. Deze pagina’s moeten eveneens geoptimaliseerd worden met de keywords ‘dumbbell kopen’ en ‘hometrainer kopen’. Aan de hand van een duidelijke uitleg en instructievideo’s wordt getoond hoe je dit exact doet.
De keywordtool helpt je niet alleen bij het verbeteren van je landingspagina’s, maar ondersteunt ook bij de analyse van jouw rankings voor bepaalde zoekwoorden in relatie tot die van de concurrentie. Dit maakt onze keywordtool zowel een instrument voor de optimalisatie van pagina’s, het opstellen van advertenties als de voortdurende analyse van de performance van je website. Dit multifunctionele aspect zal ervoor zorgen dat je al snel niet meer zonder kunt!
De keywordtool van STRATO is verbonden met marketingRadar, rankingCoach en adCoach. Daardoor biedt de tool ondersteuning bij zoekmachineoptimalisatie, adverteren op Google en performance-analyses. Deze verregaande integratie onderscheidt onze keywordtool van vergelijkbare, op zichzelf staande tools.
In de keywordtool kun je zelf keywords zoeken, maar je krijgt ook suggesties voor zoekwoorden met een hoog zoekvolume, die geschikt zijn voor jouw specifieke businessmodel. Het gebruik van de tool is intuïtief en vergt geen voorkennis van SEO of SEA. Doordat de tool geintegreerd is met onder meer rankingCoach en adCoach kun je daar automatisch met de juist zoekwoorden aan de slag.
Ja, dat raden we wel aan. Als je goede content op je site hebt, maar de tekst niet rankt voor de keywords waar jouw potentiële klanten mee zoeken, dan heb je de boot gemist. Als je de opdrachten in rankingCoach volgt, zul je spelenderwijs leren om zoekwoorden in je teksten te integreren en ze te optimaliseren voor zoekmachines.