Berlijn, 07-10-2019
‘Zo snel gaat voordelig’ - dat is het motto waaronder STRATO zijn nieuwe reclamecampagne lanceert. De nieuwe spots zijn nu te zien op tv en op YouTube. "Met deze campagne communiceren we de kernwaarden van STRATO naar de buitenwereld", zegt dr. Christian Böing, CEO van STRATO. "Ons merk staat voor snelle, eenvoudig te gebruiken producten met een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding."
Mister STRATO als menselijke kanonskogel
De spot toont de hoofdpersoon, Mister STRATO, eerst in een close-up. Liggend in een oranje kanon legt hij uit dat STRATO alles heeft voor het succes van zijn klanten op internet. In een totaalshot en met een knaleffect begint hij zijn vlucht vanuit het kanon over symbolische STRATO productballonnen en toont zo het productaanbod. Zijn zachte precisielanding op een groot luchtkussen met een aanbieding van 1 euro erop gedrukt, toont hoe voordelig de producten zijn.
De spots vieren vandaag hun première in Nederland. De campagne zal primetime worden uitgezonden, met een hoofdspot van 20 seconden en een tag-on van 10 seconden. Hij is te zien op de belangrijkste commerciële zenders van RTL en Talpa.
Behind the scenes op YouTube
In Nederland en Duitsland loopt de campagne ook op YouTube in versies van 80 seconden, 20 seconden en 6 seconden (een bumper). Als extraatje biedt STRATO humoristisch behind-the-scenes-materiaal aan. Dat laat de spot en het ontstaan ervan vanuit een andere hoek zien. De verschillende formaten worden gebruikt om individuele kijkers meerdere malen aan te spreken, waardoor ze veel verschillende en ook zeer persoonlijke indrukken van het merk STRATO krijgen.
Als bureau koos STRATO de Berlijnse tak van thjnk. Dit bureau was al betrokken bij het vorige project ‘Speedboot’, waarop de huidige campagne thematisch en stilistisch is gebaseerd.
Feiten en cijfers van de campagne
Strategie en creatie: thjnk Berlin
Regie: Niklas Weise
Productie: ANORAK Film
Acteurs: Sebastian Achilles, Arne Stephan
Mediaplanning en -inkoop: inhouse-bureau A1 in samenwerking met OMD
Projectmanagement STRATO: Kati Meyer (hoofd marketing)
Fotobijschrift: Als menselijke kanonskogel staat de protagonist voor snelheid en eenvoud tegen redelijke prijzen - drie kernwaarden van het merk STRATO.
Auteursrecht: de afbeelding mag binnen de komende twaalf maanden gratis worden gebruikt, mits STRATO als bron wordt vermeld en er geen wijzigingen in het motief worden aangebracht. De gebruiksrechten voor de foto vervallen op 7 oktober 2020. Gebruik de afbeelding niet na deze datum en verwijder de afbeelding uiterlijk op 7 oktober 2020 uit online artikelen.
Over ons
STRATO is de betrouwbare webhoster voor iedereen die online succesvol wil zijn. Bij STRATO is webhosting fair en eenvoudig – zonder overbodige extra’s en tegen de beste prijs. Het productportfolio reikt van domeinnaam, e-mail, website en servers tot online marketingtools en de populaire cloud storage HiDrive. Naast het uitgebreide productaanbod profiteren klanten van flexibele contractlooptijden, een 30 dagen geld-terug-garantie en een bekroonde klantenservice.
Sinds zijn oprichting in 1997 is STRATO uitgegroeid tot een van de grootste hostingaanbieders in Europa, met meer dan 2 miljoen contracten en ruim 4 miljoen domeinnamen in beheer. STRATO heeft circa 500 medewerkers en twee ISO-gecertificeerde datacenters in Berlijn en Karlsruhe, met meer dan 100.000 fysieke en virtuele servers. STRATO AG is onderdeel van de beursgenoteerde IONOS Group SE.